سئو

حضور بخش ویژه پوشاک نوجوانان در دوازدهمین جشنواره مد و لباس فجر + فیلم

دبیر دوازدهمین دوره جشنواره مد و لباس فجر از حضور بخش ویژه نوجوانان با طرح‌های متناسب با فرهنگ ملی و اسلامی در این دوره از جشنوراه خبر داد.

علیرضا بابایی، دبیر دوازدهمین دوره جشنواره مد و لباس فجر، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم با اشاره به بخش ویژه نوجوانان در این دوره از جشنواره اظهار داشت: دوازدهمین دوره از جشنواره مد و لباس فجر شامل بخش‌های متنوع از پوشاک زنانه، مردانه و بخش مخصوص کودک و نوجوان دخترانه و پسرانه خواهد بود.

بابایی خاطرنشان کرد: امسال توجه ویژه‌ای نسبت به پوشاک نوجوانان دختر و پسر شده و تیم‌های طراحی و ویژندها امکان شرکت و رقابت در این بخش را خواهند داشت.

.

دبیر دوازدهمین دوره جشنواره مد و لباس فجر با اشاره به فعالیت تولیدکنندگان تخصصی پوشاک کودک و نوجوان گفت: ویژندهای خاصی در سطح کشور فعالیت می‌کنند که تمرکز اصلی آنها بر تولید پوشاک نوجوانان است و حضور بخش مخصوص به این قشر، موجب خواهد شد رقابت خوبی میان این تولیدکنندگان شکل بگیرد.

بابایی یادآوری کرد: نیازهایی برای توجه ویژه در حوزه رنگ، دوخت و نوع پارچه‌ها نیز وجود دارد که در ویژندهای تخصصی مورد تحلیل و رسیدگی قرار خواهد گرفت.

نمادسازی در حوزه تولید پوشاک مخصوص نوجوان و استفاده از نمادهای غربی و مغایر با فرهنگ ملی و اسلامی ما نکته دیگری بود که بابایی درباره آن اظهار داشت: زمانی که بیانیه مضمون جشنواره، بیانیه‌ای خوب، قوی و قابل درک باشد این گونه موارد اتفاق نخواهد افتاد.

او تصریح کرد: البته امکان دارد طراحان در بخش طراحی آزاد و خارج از بیانیه مضمون طرحی را ارائه دهند، اما با داوری در مرحله هیئت انتخاب و برگزیده شدن، بعید به نظر می‌رسد چنین طرحی به عنوان طرح برگزیده انتخاب شده و به جشنواره راه پیدا کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا